(Нaр. 1936 p.)
П’ять літ минaлo мaйбутньoму пoeтoві в пeрший рік Вeликoї Вітчизнянoї війни, a з Пeрeмoги рaдів нa дeв’ятoму — нaрoдився Івaн Фeдoрoвич 17 жoвтня 1936p. в с. Тeліжинці нa Київщині.
Після війни біoгрaфія І. Дрaчa склaдaлaся в прискoрeнoму тeмпі: зa дeсятиліття — дo військoвoї служби (1955 — 1958) — він здoбув сeрeдню oсвіту, виклaдaв рoсійську мoву та літературу в сільській семирічці, був сверху комсомольській роботі — інструктором райкому комсомолу. Після армії вчився в Київському університеті (завершував навчання экстерном. Ant. лично, бувши співробітником «Літературної газети»), закінчив Вищі кіносценарні курси в Москві (1964), працював у сценарному відділі Київської кіностудії ім. О. П. Довженка, редакції журналу «Вітчизна», в Спілці письменників України.
Чимало списів ламалося навколо поеми «Ніж у сонці» (1961), якою молодий поет дебютував в «Літературній газеті» ще перед виходу першої збірки — «Соняшник».
Нечасто перші книжки молодих літераторів стають таким помітним явищем, як «Соняшник». Ця збірочка, що містила мешок умовних балад, етюдів та інших віршованих або й без- зовсім віршованих творів з примхливими образними асоціаціями, малозрозумілими чтобы багатьох тодішніх читачів, і через двадцять років згадувалась як в тридевятом царстве в тридесятом государстве не традиційна, задерикувата, гостросучасна.
Драча в усіх його книжках без- сплутаєш ні з ким. Але він, разом з тим, ніби кожного разу починається снова-здорово, ніби йде за власним закликом, проголошеним у другій збірці — «Протуберанці серця» (1965): «Народжуйте себе».
Поет «народжує себе» і в «Баладах буднів» (1967), і в збірці «До джерел» (1972) (хоч це в значній мірі підсумкова кодекс, вибране з попередніх видань), і в інших.
1972p. вийшла збірка І. Драча «До джерел». Впредь до вибраних творів він додав чимало нового, завершив її перекладами з поетів республіканських радянських літератур та літератур зарубіжних. (в з’явився вірш «Зелена брама», який через десятиліття дасть назву книзі, що если відзначена Державною премією СРСР.
Та й збірка «Корінь і крона», яка вийшла у 1974 році, почалася вже (в, у роздумах над підсумком першого десятиліття в поезії. Ця журнал, складена з двох розділів — «Подих доби» та «Подорожник», вивірила поета сверху життєспроможність і в координатах сучасності, і в координатах історії. За неї в 1976p. І. Драч удостоєний Державної премії УРСР ім. Т. Г. Шевченка.
У поета є наскрізна внутрішня содержание, яка пронизує і з’єднує все творене ним, — оте горіння, палання в спразі людяності і краси, і змоги, що относительно нього вже сказано ще в першій серйозній роботі ради творчість І. Драча — передмові Л. Новиченка до «Соняшника». Звучить ця дело і в гостро драматичній тональності (назвемо, крім поем «Ніж у сонці» та «Смерть Шевченка», драматичні поеми «Дума для Вчителя» й «Зоря і смерть Пабло Неруди»), і в мажорно-вибуховій, як у вірші «Небо моїх надій», що відкриває і першу збірку, і круговорот «Дихаю Леніним» у книзі «До джерел», і збірку вибраного «Сонце і слово» (1978)
Чергова (банковский російською мовою «Зеленые врата» (М., 1980) в 1983р. відзначена Державною премією СРСР. «Зелена брама» у вірші, який дав назву книзі, — це умовний наружность входу в життя і виходу, початок і кінець.
Значного резонансу набули драматичні поеми І. Драча «Дума ради Вчителя», «Соловейко-Сольвейг» і «Зоря і смерть Пабло Неруди», що з’явились спочатку в різних книжках, а потім видані збіркою («Драматичні поеми», 1982).
І. Драч працює в багатьох напрямах. Він видає кіноповісті «Криниця угоду кому) спраглих» та «Іду до тебе» (1970), можна додати перед них і поему для кіно «Київський оберіг» та кіноповість «Київська фантазія бери тему дикої троянди-шипшини» (обидва твори — в збірці «Київський оберіг», 1983). Також І. Драч энергически виступає в галузі літературно-мистецької критики.
Творчість І. Драча набула широкої популярності і в нашій країні, і в зарубіжжі. Його поезії відомі в перекладах получай російську (кілька окремих видань), білоруську, азербайджанську, латиську, молдавську, польську, чеську, німецьку та інші мови, і кількість перекладних видань зростає.