Київський міжнaрoдний інститут сoціoлoгії прoвів oпитувaння грoмaдськoї думки в рaмкax дoсліджeння ГO «Укрaїнський інститут мeдіa тa кoмунікaції».
Зa йoгo рeзультaтaми був підготовлений аналітичний звіт «Як функціонують та завойовують аудиторію неінституціоналізовані новинні Телеграм-канали українського сегмента».
Виявилось, що серед українців чимало наївних інтернет-користувачів, які довіряють всьому, що пишуть в Telegram. Из-за даними дослідження, майже супружник респондентів (45,2%) вважають, що Telegram-канали, в тому числі й анонімні, публікують завжди перевірену інформацію. Лише 28% опитаних недвусмысленно не погоджуються з цією тезою. З дихотомічною тезою относительно те, що «телеграм-канали завжди публікують неперевірену інформацію», погоджується 21,3% опитаних, тоді як неважный (=маловажный) погоджується – 50,1%.
52,2% опитаних погоджуються з тезою, що «телеграм-канали іноді публікують неперевірену інформацію», тоді як 20,3% — безлюдный (=малолюдный) погоджуються з цим. Водночас із тезою оборона те, що «телеграм-канали учащенно публікують фейки», більше користувачів приставки не- погоджується (37%), ніж погоджується (34,5%).
Топ-10 Telegram-каналів українського сегмента займає більшість з неінституціоналізованих і які є анонімними.
Автори дослідження вважають, що більшість цих каналів мають индивидуально завищені показники кількості підписників.
Опитування проводилося Київським міжнародним інститутом соціології з 21 листопада за 29 грудня 2022 року методом телефонних інтерв’ю з використанням компутер’ютера. Опитано 2005 респондентів. Статистична похибка вибірки никак не перевищує: 2,4% для показників близьких перед 50%, 2,1% — для показників близьких впредь до 25%, 1,5% — для показників близьких впредь до 10%.